Monday, August 16, 2010

Malam Ekspresi Dinamika

Peragaan Pakaian Tradisional Pelbagai Etnik

Lagu Patriotik (Berkumpulan)

Lagu Patriotik (Solo)

Deklamasi Sajak

Pada 7 Ogos 2010, Unit Kemahiran Dinamika telah menganjurkan Malam Ekspresi Dinamika di Dewan Mutiara KML. Program ini merupakan aktiviti pelajar Sains Fizikal dan Perakaunan Semester 1 Sesi 2010/2011 yang mengambil subjek Kemahiran Dinamika.

Objektif Malam Ekspresi Dinamika adalah untuk memberi pengalaman sebenar kepada pelajar di dalam mengurus dan menganjur program. Program juga bertujuan memupuk nilai-nilai menghargai hasil kreativiti tempatan dalam pelbagai bentuk dan menyemai semangat kecintaan di kalangan pelajar terhadap kedaulatan dan kemerdekaan negara. Serentak dengan itu program ini dijalankan sebagai pengisian sambutan penghayatan Bulan Kemerdekaan.

Pengisian program Malam Ekspresi Dinamika pada semester ini adalah pertandingan lagu patriotik secara solo dan berkumpulan, sayembara deklamasi sajak karya penulis Labuan dan peragaan pakaian tradisional pelbagai etnik di Malaysia.

Malam Ekspresi Dinamika akan dijadikan satu program wajib bagi semua pelajar yang mengambil subjek Kemahiran Dinamika pada setiap semester. Ini bermakna, pelajar mempunyai peluang dan ruang mengaplikasikan teori di dalam kehidupan sebenar. Kita jumpa lagi di semester hadapan bersama pelajar Sains Hayat mengendalikan Malam Ekspresi Dinamika!

Foto oleh Madeline Liew Szu Hwa.




No comments:

Post a Comment