Friday, May 14, 2010

Napkin

Napkin dalam pelbagai bentuk.

1. Napkin di meja makan dilipat di dalam pelbagi bentuk. Selalunya ia diletak di atas pinggan makan dan tersusun cantik di atas meja. Walaunpun ia kelihatan sangat cantik dan unik, jangan berasa bersalah untuk menggunakannya. Napkin mempunyai pelbagai fungsi yang sangat penting ketika berada di meja makan.

2. Antara fungsi penting napkin adalah sebagai alat yang digunakan untuk mengelap mulut yang kotor apabila sedang menikmati jamuan makan. Ia mampu menyelamatkan baju daripada terkena kuah atau minuman yang mungkin terjatuh atau tertumpah ke atas riba semasa menikmati hidangan. Selain daripada itu, napkin berfungsi untuk menutup mulut apabila tekak terasa tidak selesa dan mahu terbatuk.

3. Napkin juga merupakan satu alat komunikasi non verbal dengan pelayan yang berada di dewan makan. Apabila napkin diletakkan di atas kerusi, ia memberi maksud bahawa anda akan kembali ke meja makan. Napkin di atas meja makan, memberitahu kepada pelayan bahawa anda telah selesai makan dan sudah meninggalkan jamuan makan.

4. Jadi berhati-hatilah apabila anda meletakkan napkin anda. Jangan pula melenting apabila anda kembali ke meja makan dan kesemua alat kutleri telah dikemas oleh pelayan yang bertugas ketika itu!

Imej dari www.customlinenservice.com/napkins.htm

No comments:

Post a Comment